Özel Arama

Soru: "bilgisayar muhendisi yazilim testi yapmali mi?"

Sizlerle okurlarimdan gelen bir soruyu ve bununla ilgili verdigim cevabimi paylasmak istiyorum:

"Yazilim testi uzerine yazmis oldugunuz yazilar ayrica dikkatimi cekti. Lisansimi ve yuksek lisansimi bilgisayar muhendisligi alaninda yaptim ve yazilim muhendisi olarak calisiyorum. Mart 2008 de ISTQB sertifikasi aldim. Egitimde iken yazilimda test kismina fazla onem vermedigimizi gordum, yazilim derslerinde testing diye anlatilan sureci ne kadar es gectigimizi fark ettim, ve tabii kurumlarin yavas yavas bunu fark etmeye basladiklarini da ogrenmis oldum. Ancak yine de -sanirim icinde bulundugum ortam dolayisiyla- bilgisayar muhendisi yazilim testi yapmali mi diye dusunuyorum."

ISTQB sertifikasi yolundayken yapmis oldugun calismalar, sana yazilim testinin gercekten ne kadar onemli oldugunu gostermis. Seninde fark ettigin gibi Turkiye'de yazilim testi halen "uvey evlat" muamelesi gormekte. Bunda uretim sirasindaki ve uretim sonrasindaki yazilimci ucretlerinin etkisi buyuk oluyor.
Ornek vermek gerekirse, Amerika'da yazilimci, yazilim musteriye sunuluncaya kadar saatlik $50 aliyorsa, bu yazilim musteriye sunuldukdak sonra bir sorunla karsilasilip gecenin bir vakti telefonla kalkip, veritabaninda 10-15 dakikalik bir duzeltme yaptiginda bu is icin $120-150 arasi aliyor. Durum boyle oldugunda da bastan, program yazilim asamasinda test yapmak cok daha cok cazip geliyor sirketlere.














Bence masterli bir bilgisayar muhendisi olarak, teklif cazip ve ileride kariyer yapabilecek bir sirket ise, neden olmasin. Yazilim testinin bir surec oldugunu ve kalite kontrol ile arasindaki bagi kurabilirsen, sirketlere ne kadar buyuk bir kar saglayabilecegini bilmelisin. Senin teknik bilgin okudugun okullardan dolayi suphe duyulmayak bir konumda. Ama sunu unutmamalisin ki yazilim testi sirasinda, kisesel iliskilerinin cok ama cok iyi olmasi gerek. Sen bu yazilima "3. goz" olmalisin. Yazilim muhendislerinin her dedigine evet diyemez, her dediklerine de hayir deyip kavga ortami yaratamazsin. Cok ince, kirmizi bir cizgidir yazilim testi muhendisligi.

Dedigim gibi, eger teklif cazip, onu acik bir pozisyonsa - tabii ki...

Ama yazilim muhendisi sapkasini cikartip, musterinin sapkasini takabilir ve yazilimlarin sigortasi gorevini uslenebilir misin - bu senin verecegin bir cevap....

Her sekilde, iyi sanslar...

Tolun S. Ozarslan

Hiç yorum yok:

YazılımTestİ.com'a Hoşgeldİnİz!

Bu site şu anda yapım aşamasında olmasına karşın, menüden yazılım testi ile ilgili çeşitleri bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu bilgiler, uluslararası tanınmış bir sertifika olan ISTQB'ye sahib kalite kontrol uzmaları tarafından yazılmaktadır. Sitemizde ISTQB tarafından geçerli sayılan proses yanı sıra, daha konvensyonel prosesler hakkında da bilgi bulmanız olanağı vardır.

YazılımTesti.com
 

Tolun Ozarslan | Blog | Bira İçer misin? | Yazılım Ortağı | Mutluluk İçin | Taksi Durakları